Advertisement
HLTV

HLTV (skrót od Half-Life Television) jest to zarówno serwis informacyjny jak i forum na temat Counter-Strike: Global Offensive z główną siedzibą w Dania Aarhus w Danii. Została założona w 2002 roku.

Można na niej znaleźć esportowe nowości na scenie CS:GO, różnorakie turnieje, statystyki zarówno graczy jak i drużyny.

Better Collective

W dniu 28 lutego 2020 roku HLTV.org został przejęty przez Better Collective, czyli wiodącą grupę mediów bukmacherskich z siedzibą w Dania Kopenhadze w Danii. Transakcja wyniosła aż do 34,5 miliona euro[1].

Rankingi HLTV

Drużynowy

Co tydzień w poniedziałek jest odświeżany ranking przygotowany przez HLTV - drużyny dostają punkty za rozegrane spotkania w ostatnim tygodniu oraz tracą je, jeśli turniej był dawno temu. Maksymalną ilość punktów, które można zdobyć to 1000.

20 najlepszych graczy

Corocznie rozpoczynając od 1 stycznia, kończąc na 20 serwis HLTV przedstawia dwudziestu najlepszych graczy minionego roku.

Oto zwycięzcy tego rankingu:

  1. 2010 - Ukraina Yegor "markeloff" Markelov
  2. 2011 - Polska Filip "NEO" Kubski
  3. 2013 - Szwecja Christopher "GeT_RiGhT" Alesund
  5. 2015 - Szwecja Olof "olofmeister" Kajbjer
  6. 2016 - Brazylia Marcelo "coldzera" David
  8. 2018 - Ukraina Aleksandr "s1mple" Kostyliev
  9. 2019 - Francja Mathieu "ZywOo" Herbaut
  10. 2020 - Francja Mathieu "ZywOo" Herbaut

Jedynym rokiem, w którym nie było rankingu to rok 2012 - wtedy to wprowadzono CS:GO.

Medale MVP i wyróżnienie EVP

Po zakończeniu turnieju rzędu pierwszego HLTV wręcza medal MVP najlepszemu zawodnikowi wydarzenia - najczęściej jest to zawodnik wygranej formacji, choć zdarzało się, że wyróżnienie dostał najlepiej prezentujący się gracz składu, który przegrał w finale (Ci gracze to Ukraina s1mple oraz Francja ZywOo).

HLTV prezentuje też wyróżnienia EVP dla graczy, którzy zaprezentowali się też dobrze.

Rating

Rating wprowadzony przez tą stronę jest najczęściej używanym systemem w CS:GO jak i poza stroną HLTV.

W czerwcu 2017 roku HLTV wprowadziło usprawniony rating 1.0, tym razem pod nazwą "Rating 2.0"[2].

HLTV Confirmed

W czerwcu 2018 roku HLTV zaprezentowało swój nowy show, w którym znajdują się "dokładniejsze" wywiady z różnymi osobistościami profesjonalnego CS:GO[3].

Wersje regionalne

Pracownicy

Autorzy newsów

Edytorzy wideo

Strony zewnętrzne

Advertisement