Obrońca jest to specjalny tryb kooperacyjny gry CS:GO polegający na obronie stref detonacji lub pilnowaniu zakładnika dostępny tylko podczas trwania operacji.

Pierwszy raz misje obronne pojawiły się podczas operacji Bloodhound. Mapy obronne posiadają prefiks gd_.

Misje obronne występowały jak na razie w czterech operacjach:

Operacja BloodhoundEdytuj

Jest to operacja do której po raz pierwszy zostały wprowadzone misje obronne.

Mapa CrashsiteEdytuj

Do operacji Bloodhound została dodana specjalna mapa o nazwie Crashsite, która była przeznaczona jedynie do misji obronnych.

Operacja WildfireEdytuj

KampaniaEdytuj

W tej operacji została dodana osobna kampania o nazwie Bliźnięta, która miała tylko misje obronne.

Operacja HydraEdytuj

KampaniaEdytuj

W tej operacji została dodana jedna kampania posiadająca tylko misje obronne.

Mapa RialtoEdytuj

Do operacji Hydra została dodana specjalna mapa o nazwie Rialto, która była przeznaczona do misji obronnych oraz dla trybu skrzydłowego polegającego na obronie stref detonacji 2 na 2.

Operacja Shattered WebEdytuj

Podczas tej operacji nowe misje pojawiają się co tydzień, a w nich jedna bądź dwie są w trybie "Obrońca":

Tydzień pierwszy - Z bliska, osobiścieEdytuj

  • "OMG CQB" - Zabij 15 wrogów, używając Strzelby. Tryb: Obrońca. Mapa: Vertigo. Gracze zaczynają z: Egzobuty.

Tydzień drugi - Bardzo tajny agentEdytuj

  • "Wchodzimy i wychodzimy bezszelestnie" - Zabij 15 wrogów, używając MP5-SD. Tryb: Obrońca. Mapa: Nuke.

Tydzień trzeci - Dzień w biurzeEdytuj

  • "Błąd pisarski" - Zabij 30 wrogów. Tryb: Obrońca. Mapa: Office.

Tydzień czwarty - Nora snajperaEdytuj

Tydzień piąty - Po prostu zrób cokolwiekEdytuj

  • "Liczenie owiec" - Zdobądź 25 zabójstw z AWP lub P90 w trybie Obrońca na mapie Overpass.

Tydzień szósty - Pieniądze to nie wszystkoEdytuj

  • "Drobne" - Zdobądź 15 eliminacji z XM1014 w trybie Obrońca na mapie Bank.
  • "Pozyskiwanie kapitału" - Zabij 25 wrogów w trybie Obrońca na mapie Vertigo.

Tydzień siódmy - NarwaniecEdytuj

  • "To niedozwolone!" - Zdobądź 2 wrogów za pomocą AWP bez przycelowywania w trybie Obrońca na mapie Cache.
  • "Skoordynowany atak" - Zabij 35 wrogów w trybie Obrońca na mapie Mirage.

Tydzień ósmy - Włochy - flaga Włoska robotaEdytuj

  • "Zmiana biegów" - Zabij 15 wrogów, używając broni antyterrorystów w trybie Obrońca na mapie Italy.

Tydzień dziewiąty - ... Po prostu mam dobry dzieńEdytuj

  • "Skuteczne strzelanie" - Nie posiadając kamizelki zdobądź 15 eliminacji z USP-S w trybie Obrońca na mapie Mirage.

Tydzień dziesiąty - Naturalna sprawność fizycznaEdytuj

  • "Solidne fundamenty" - Zdobądź 20 fragów bronią M4A1-S w trybie Obrońca na mapie Canals.

Tydzień jedenasty - Suchy żarEdytuj

  • "Uwaga na palce" - Zdobądź 20 eliminacji za pomocą ładunków wyważających w trybie Obrońca na mapie Dust 2.

Tydzień dwunasty - Maksymalna siła uderzeniaEdytuj

  • "Przycelować czy nie przycelować" - Zabij 15 wrogów za pomocą karabinu SG 553 w trybie Obrońca na mapie Agency.

Tydzień trzynasty - Podkręć głośnośćEdytuj

  • "Skargi na hałas" - Zabij 50 wrogów używając M249 w trybie Obrońca, mapa Inferno.

Tydzień czternasty - Pozdrowienia z Rosja - flaga RosjiEdytuj

  • "Żyje się tylko dwa razy" - Zabij 10 wrogów za pomocą AK-47 w trybie Obrońca na mapie Train.

Tydzień piętnasty - Lekkie zakupyEdytuj

  • "Spłata na raty" - Zabij 25 wrogów w trybie Obrońca na mapie Overpass.

ObronaEdytuj

Misje obronne polegają na ochronie danej strefy - wyjście poza tą strefę grozi śmiercią (jedno uderzenie odejmuje 10 życia).

Poziomy trudnościEdytuj

  • Zielone misje są poziomu łatwego.
  • Żółte misje są poziomu średniego.
  • Pomarańczowe misje są poziomu trudnego.

Ciężkozbrojny PhoenixEdytuj

Heavy Phoenix

W wielu misjach obronnych występuje Ciężkozbrojny Phoenix, który posiada ciężki pancerz przez co potrzeba więcej strzałów by go zabić (dla przykładu potrzeba trzech strzałów w głowę z AWP).

Ciężki PancerzEdytuj

Ciężki pancerz posiadają ciężkozbrojni Phoenix'y. W misjach poziomu trudnego operacji Hydra jest możliwy zakup ciężkiego pancerza za 6,000 dolarów. Podczas gdy posiada się pancerz nie można kupić ani używać broni z sekcji "karabinów".

MapyEdytuj

Dust IIEdytuj

Grupa DeltaEdytuj

Grupa SigmaEdytuj

ZakładnicyEdytuj

Obecnie usunięte z puliEdytuj

Wyścig Zbrojeń i DemolkaEdytuj

Mapy operacji BloodhoundEdytuj

Mapy operacji WildfireEdytuj

Mapy operacji HydraEdytuj

Edycja Counter-Strike: Global Offensive - Rozgrywka
AntyterroryściBotyDwupak - Narzędzie zmiany StatTrak™Easter EggiKontrakt kolekcji Handel Bronią
KrewKuraLista broniLista mapMagazynNadzórOferta zakupuOpakowania na prezentyPieniądze
PojęciaRadioRespawnRozrzutStatTrakSourceStopnieStrefa DetonacjiŚmierćTabliczka z nazwą
TerroryściZakładnik
Tryby gry
DeathmatchDemolkaEkspert broniGry wojenneLatający skautObrońcaPrime Account Matchmaking
Serwery społecznościSkrzydłowySparingStrefa ZagrożeniaSzturm kooperacyjnyTrust Factor
TurniejowyUproszczonyUprowadzenieWyścig ZbrojeńZamach bombowy
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.